Välkommen höstrusk!

Ja, nu kan man väl ändå påstå att sommaren är över och att hösten har klampat in? Ena sekunden skiner solen, och nästa sekund när man kliver utanför dörren så regnar det. Än så länge har jag lyckats pricka in VARJE regnskur som dragit förbi när jag har gett mig ut för en promenad med Tyra. Det underlättar inte heller att ha en liten tjej som avskyr regn & blåst, och som totalvägrar att röra sig så fort hon satt rumpan i marken..

Så idag plockade jag fram hennes dunväst och blev mäkta förvånad över hur mycket hon faktiskt har vuxit! Vi köpte denna till henne i slutet på vintern, och då var den en aning stor. Nu kunde jag precis knäppa den och blir hon så mycket som nån millimeter större får jag kassera den. Vilken tur att Le Chien har ett stort sortiment på nya vinterjackor och stickade tröjor att införskaffa till den kommande vintern!

För övrigt så var jag uppe med tuppen idag, redan klockan åtta! Slängde mig i soffan och skrev ihop ett nytt Cv och drack massvis med kaffe för att hålla mig vaken och fokuserad. Fick sökt ett jobb också, så nu är det bara att hålla tummarna. Av någon anledning så känns det här riktigt bra så jag hoppashoppashoppas..

Nu ligger jag bara & tittar på tv och funderar över kvällens middag. Inte så lätt att komma på något när man är proppmätt efter att ha slängt ihop en pastasallad till lunch.. Mmm, men gott var det!
Tror det får bli en köttbit, med ugnsbakade potatis & morotsklyftor, tzatziki och smörstekta champinjoner. Ska unna mig ett glas rött också innan grabbarna intar lägenheten och det är läggdags för min del.

Kommer vakna till en tom lägenhet imorgon, sen vankas det jobb mellan 16-21, och sen tillbaka till den tomma lägenheten med den alldeles förstora sängen.. Tack och lov att jag har Tyra ♥.


Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback