Möte och jobbsökande

Min vardag måste vara så jävla tråkig att läsa om! Handlar bara om kaffe, Tyra och skitsaker känns det som haha.. Finns ju inte så mycket annat att skriva om dock som arbetslös..

Igår var i alla fall Martin ledig pga att han skulle på rättegång. Som tur var så tog den bara en timme så vi hann med en heldag med massor av mys. Åkte till en djuraffär i Lund och köpte två jackor och en transportbur till Tyra. Första butiken vi varit i som hade kläder i hennes storlek. Verkligen välbehövt nu i vinterrusket!
Sen stannade vi till på fika hos mamma men som vanligt så blir det alltid längre än planerat och rätt som det var hade vi fått middag i magen också, innan vi tillslut kraschade i soffan här hemma.

Och idag klev jag ur sängen klockan 07:00 för att infinna mig på ett av Malmö Stads kontor klockan nio. Skulle på möte ang. praktikplats genom ungdomsgarantin, men eftersom dom bara erbjöd platser på typ vårdhem och dagis fick jag promenera vidare bort till AF för att meddela min handläggare att jag hellre valde praktikplats själv.

Så nu ska jag bara ha tag i en killkompis till Martin som erbjudit mig det, annars är jag lite illa ute. I värsta fall får jag ringa min mosters man som har kontakter i princip överallt, så kanske han kan lösa något åt mig?

Mer än så händer inte idag.. Ska alldeles strax ställa mig och svänga ihop en kycklinggryta så jag slipper stå med det ikväll i all stress. Martin är nämligen på utbildning med jobb idag och efter det ska han träna, förmodligen se sista MFF-matchen och slutligen jobba extra på Båten då Procivitas ska ha fest.. Crazy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback