Träningsinlägg

Sitter i vanlig ordning framför datorn med mitt morgonkaffe och funderar över vad jag ska skriva.. Tänkte ägna ett helt inlägg åt träning, så för er som finner det ointressant kan sluta läsa haha!

Körde ett 60 minuterspass i måndags, ben, rumpa, rygg & triceps. Har fortfarande träningsvärk i mina stackars ben, fy fan för "pyramidträning".. Körde två olika maskiner, en för framsida & en för baksida. Men istället för att köra 10x3 så körde vi 10, 15, 20, 15, 10. Alltså vi började på en maskin, körde tio "lyft" eller vad vi ska kalla det, pausade i tio sekunder, körde femton, paus i tio osv.. Kan säga att det sved rejält i musklerna på dom sista tio!!

Idag blir det förhoppningsvis ett längre pass. Ska köra rumpa idag med och mage - stenhårt! Martin hade tusen bra övningar vi kunde göra och jag behöver lära mig så jag kommer igång själv senare.

Jag är så jäkla motiverad till detta nu
, även om jag inte kör med strikt kost och dricker proteinshakes & grejer. Har funderat på att köra LCHF till punkt & pricka, men jag måste nog läsa på om vad jag inte får äta & dricka innan jag bestämmer mig, plus att jag måste kontrollera med Martin att det är okej ;)

Har en PT (personlig tränare) ifrån Göteborg på min Facebook som för jämnan laddar upp s.k. "motivationsbilder" och jag blir bara mer och mer motiverad när jag ser alla bilder på tjejerna han lägger upp. Jag gillar inte för maskulina muskler, utan föredrar en lite mer slimmad kropp där man mer "skymtar" muskulaturen. Hade Martin fått välja hade jag varit bodybuilder idag haha, men där sa jag stopp!

Jag har två tjejer som inspirationskällor; Cathrine Holst & Amanda Bredén. Förvisso har båda silikontuttar, vilket jag varken har råd till eller får skaffa av min kära pojkvän. Nackdelen är ju att ju mer bröstträning jag kör, desto mindre tuttar kommer jag få.. Och var är min kvinnlighet då?


Cathrine Holst till vänster


Amanda Bredén

Insåg i måndags att jag har blivit så jäkla tanig. Inte tanig som i undernärd & mager, men alla mina muskler efter 7 års fotbollsspelande och 11 år på hästryggen, har bara försvunnit! Jag är en enda stor sena, något Martin hade jätteroligt åt när jag stod och spände mig i spegeln..

Jag: "Kolla älskling, jag har också sånna axelkuddar som du!"
Martin: "Nej älskling, det är en sena du spänner... du har ingen muskel där..."

Anyway, nästa vecka ska jag komma igång med cardion igen och jag känner redan hur jävla tufft det kommer bli. Första gången på crosstrainern trodde jag att jag skulle dö efter fem minuter, andra gången blev jag trött efter en kvart och tredje gången (innan jag blev sjuk) så pallade jag hela 30 minuter, som jag kör. Antar att jag kommer vara tillbaka från scratch när jag kliver upp på crosstrainern nästa vecka.



Länk till Cathrines blogg:
http://www.scandalbeauties.com/bloggar/cathrine


Länk till Amandas blogg:
http://www.scandalbeauties.no/bloggar/amandabreden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback