Aaoootch!

Ibland är jag så jäkla tankspridd och igår var sannerligen en sån dag! Hade råkat sätta på fel platta på spisen utan att tänka på det, och så hamnade det lök på just den plattan. Och vad gör Sofie? Jo, självklart ska hon plocka bort löken och "aaaaaaaj!!". Fingrarna bara sögs fast och fy f*n vad ont det gjorde!

Satt säkert i en timme med fingrarna i isvatten och jag fick nyss bort hudresterna som fastnat på plattan, när jag torkade av spisen. Så det blev till att gå till Apoteket och köpa kylbalsam och Xelocainsalva.. Men inte fan hjälpte det. Så nu sitter jag med ett handikappat pek- och långfinger, självklart på höger hand!

Jag är en sån otursfågel, och inte minst när det gäller just den handen. Har två stora, fula ärr som aldrig kommer försvinna. Det ena är från tiden när jag jobbade i delikatessen, och på nån konstig vänster lyckades skära mig i handen med skärmaskinen... Det andra är från ett glas som sprack när jag diskade, som jag körde rakt i handen av chocken.. Och så nu fingrarna.. Har ingen känsel i mina stackars fingertoppar, och huden är stenhård och brunbränd.

Nu blir det till att slänga sig på soffan. Har varit uppe sen klockan sju och tvättat.. suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback